برنامه ورزشی مناسب برای کاهش سایز



بسیاری از افراد با ورزش کردن به دنبال کاهش سایز هستند اما این که کدام ورزش می‌تواند آنها را به هدف‌شان نزدیک‌تر کند، سوالی است که برای آنها پیش می‌آید.

به‌ گزارش ‌ورزش هشترود ‌و ‌به نقل از NZHERALD، مشخص است که ورزش‌های قلبی – عروقی و ورزش‌های استقامتی که با شدت متوسط انجام می‌شود، فعالیت‌هایی هستند که کالری سوزی بالایی دارند. انجام این ورزشها باعث می‌شود که سه تا شش برابر زمانی که می نشینید کالری بسوزانید، ورزش‌های قلبی – عروقی بیشتر از ورزش‌های قدرتی کالری سوزی دارد. با این حال این ورزش‌ها بر روی عضلات کار نمی‌کنند و به همین دلیل وجود ورزش‌های استقامتی در برنامه ورزشی اهمیت پیدا می‌کند. ورزش‌های استقامتی همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

انجام ورزش‌های استقامتی در کنار ورزش‌های قلبی – عروقی باعث می‌شود که کالری سوزی در مدت زمان بیشتری انجام شود ، زیرا پرورش عضلات باعث ادامه‌ یافتن کالری سوزی می‌شود. با انجام ورزش‌های استقامتی تاثیر ورزش‌های قلبی – عروقی برای سوزاندن کالری تا ۴۸ ساعت ادامه‌ پیدا می‌کند. البته این مدت زمان به شدت ورزش بستگی دارد. اکثر افرادی که قصد کاهش وزن دارند نمی‌خواهند عضله از دست بدهند. بنابراین انجام ورزش‌های قدرتی می‌تواند به آنها کمک کند که عضلات را حفظ کند و در ‌عین ‌حال چربی‌ها را بسوزاند. اگر فقط ورزش‌های قلبی – عروقی انجام شود چربی و عضله همزمان می سوزند. بنابراین انجام ترکیبی از ورزش‌های قلبی – عروقی و قدرتی می‌تواند ایده‌آل باشد. انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید که می‌تواند ترکیبی از ورزش‌های قلبی – عروقی و حرکات قدرتی باشد نیز مفید هستند و می‌توانند به کاهش سایز کمک کنند.

می‌توان ورزش‌های کوتاه مدت و شدید را با انجام حرکاتی  مانند اسکات، برپی ، لانگز  و کرانچ انجام داد . در زمان انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید ، تعریق و کالری سوزی بیشتر می‌شود. البته برای این نوع برنامه ورزشی شدید باید آمادگی جسمانی به اندازه باشد و افرادی که شرایط بدنی خوبی ندارند نباید ورزش شدید انجام دهند. در بیشتر روزهای هفته‌ می‌توان پیاده روی سریع تا نیم ساعت انجام داد که به کاهش وزن کمک می‌کند و در ‌عین ‌حال آمادگی جسمانی را افزایش می‌دهد. به علاوه ورزش باید به تغذیه نیز توجه کرد و کالری دریافتی را محاسبه کرد.

انتهای پیام